N-stars.pl - Twoje Najlepsze Forum Muzyki Klubowej!
Login
Rejestracja Przypomnienie hasła Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane

Poradniki Tutaj dowiesz sie jak stawiać pierwsze kroki w zawodzie prezentera jak i DJ'a.

N-Stars MIX - Muzyka klubowa dla Ciebie!

23
21
9
29
11
28
20
5
27
30
19
16
18
1
8
12
25
24
6
2
14
4
13
17
22
15
3
26
7


 


Zgłoś się! >> NABÓR DO EKIPY N-STARS << Zgłoś się!

Moderator    Grafik    Uploader

         

 
Narzędzia wątku
 
 
        
  
stare 10-04-09, 04:06   #1
szponder
coz i don't give a fuck!
 
Avatar szponder
 
Dołączył/a: 25 Feb 2009
Skąd: 東京都
Postów: 737
Siła Reputacji: 1
szponder is just really nice; 90%szponder is just really nice, 90%szponder is just really nice, 90%
Exclamation [10.04.09] Gatunki Muzyczne

Electro House
jest odmianą muzyki house. Czasami w odniesieniu do niej stosuje się też nazwę "dirty house".

Electro house jest gatunkiem nowym. Zyskuje coraz większą popularność w klubach, gdzie obecnie stanowi jeden z głównych tematów muzycznych.

Twórcy electro house używają w swoich kompozycjach analogowych linii basowych, "ostrych" i/lub wysoko tonowanych dźwięków prowadzących, bogatych rytmicznie sekcji i przejść. Całość sprawia wrażenie pewnej surowości. Poza tym, charakterystyczne dla muzyki house (a także trance i techno), w electro house występuje takt 4/4 akcentowany równomiernym uderzeniem. Przeciętne tempo utworów waha się od 125 do 135 BPM (uderzeń na minutę).

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=YCb8yb-S_jI[/YOUTUBE]




House
Określenie tej odmiany muzyki pochodzi od nazwy klubu Warehouse

Muzyka House charakteryzuje się tanecznym rytmem, śpiewanymi wstawkami i linią melodyczną opartą na brzmieniu klasycznych instrumentów w rodzaju skrzypiec, pianina, fortepianu a także gitary. Wśród remiksów istnieją wersje "dub", które charakteryzują się wysuniętą na pierwszy plan linią basową.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=7Mar-uZZLrw[/YOUTUBE]


DeepHouse
Deep House jest podgatunkiem muzyki house. Bardzo atmosferyczny z głębokim basem i często minorowym dość mrocznym klimatem. Jest luźno definiowany przez następujące cechy, które odróżniają go od innych gatunków:

* Względnie wolne tempo (110–125 bpm)
* Dosyć prosta, lekka perkusja
* Lżejszy bas
* Korzystanie z wielotonowych akordów
* Częste korzystanie z efektów reverb, delay i filter
* Częste użycie wokalu

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=0OcazzmJlXk[/YOUTUBE]


Fidget House
Figet House, to stosunkowo nowy podgatunek muzyki
, który z dnia na dzień zdobywa coraz więcej fanów i w którym to co chwila pojawiają się nowi producenci.
Charakterystyczne dla tego stylu są elementy rave, UK Garage czy breakbeatu. Czuć również wpływy electro i tech-house. Bit ma tempo 4/4 oraz 'glitch', jest to coś co trudno przetłumaczyć dosłownie na język polski. Ale w skrócie można określić to jak efekt dźwiękowy błedu występujący np. w komputerze. Nie słychać wyraźnych uderzeń bębna, dźwięk jest 'cięty', gdzieś nagle znika lub niespodziewanie zmienia się. Jeżeli pojawiają się wokale to są one przeważnie rapowane.
Termin został wymyślony przez producentów Jesse Rose i Switch, prawdopodobnie dla żartu. Fidget oznacza denerwować się, być niespokojnym. Myślę, że to dobre określenie.
Switch uchodzi za osobę, która pierwsza zaczęła tworzyć w tym stylu. Inni którzy go zaczęli rozwijać to m.in. Trevor Loveys, Herve, Fake Blood oraz Jack Beats.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=VzxQmu9HLHw[/YOUTUBE]


Tribal House

Tribal house (ang. dosłownie plemienny house) jest gatunkiem muzyki elektronicznej powstałym w latach 90., pochodzącym od muzyki house jednak z położonym naciskiem na perkusję i rytm. Często występuje bez wyrazistej linii melodycznej, choć równie często wykorzystuje się sample muzyki etnicznej, pieśni plemiennych czy chantów które nadają utworowi melodyjności. Gatunek ten posiada swoje korzenie w Ameryce Południowej, Afryce i Hiszpanii.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Infs6kp_HMg[/YOUTUBE]

Progressive House
Progressive House

Progressive House (zwany rowniez Prog lub Prog-House) jest odmiana muzyki
electronicznej która zrodziła się w Wielkiej Brytanii w wczesnych latach 90-tych. Prekursorami tego gatunku byli brytyjscy Dje Sasha i John Digweed którzy rezydowali w klubie Renaissance w Mansfield.

Progressive House charakteryzuje sie :
taktem 4/4
tempem jak muzyka House
głebszą linia basowa niż House i bardziej uczuciową melodia
melodia jest dosłownie progresywna (z ang. progressive - rozwijający się, stopniowy)
każde przejście melodii rozpędza się stopniowo od wolnego tempa do coraz to szybszego, jednocześnie pozostawiając bez zmian ilość uderzeń na minutę.

Podczas gdy House zawiera oczywista budowe i wklęsłości, Progressive House jest bardziej subtelny i skupia sie bardziej na atmosferze niż melodii. Progressive House dzięki komplikacjom dźwięku jest bardziej głeboki niz inne podgatunki House . Progresywne utwory
są także typowo dłuższe niż utwory House dlatego że Progresywne utwory maja dłuższy czas budowania nastroju.

Po 1995 roku Progressive House zaczoł tracic na popularnosci i zaczeły zacierac sie granice miedze Progressivem i innymi podgatunkami House. Jego pierwotna postac funkcjonuje do dzis w podziemiu jako Minimalna odmiana House.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=csHrjVB0QKo[/YOUTUBE]


Epic House
współczesna muzyka
taneczna, wywodząca się z muzyki house, niekiedy nazywana jej komercyjną odmianą. Utwory zazwyczaj śpiewane, posiadające wyraźną linię melodyczną, niemal zawsze szybkie i rytmiczne. Bardzo często nagrania tego gatunku to covery lub remiksy starszych przebojów – w praktyce zazwyczaj z lat 80. Wybrani przedstawiciele epic house: DJ Sammy, Groove Coverage, Novaspace, Vinylshakerz.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=1CDjjjn0i5E[/YOUTUBE]


Trance
(ang. Trans, Uniesienie, Odrętwienie, Letarg, Ekstaza) – styl muzyki elektronicznej, który wykształcił się w latach 90. Charakteryzuje się tempem pomiędzy 130 a 160 BPM (szybsze niż house czy techn.) bazującym na rozwiniętej melodii, rytmicznej linii basowej zwykle wspieranej wyższą i rozwiniętą dynamiczną linią pomocniczą. Słychać narastające dźwięki, które w pewnym momencie się załamują, tzw. "breakdown", czyli fragment w środku utworu bez beatów. Gatunek nie jest zaliczany do łatwego słuchania ze względu na złożoną konstrukcję i dużą ilość odgrywanych w jednym czasie dużą ilość dźwięków (pojedynczych sampli). Zawiera ona zwykle niezmienny beat 4/4 powtarzany przez cały track, lekką linię basową i bardzo rozwiniętą melodyczną (główny znak rozpoznawczy stylu).Często wykorzystywane są różnego rodzaju vocale. Ten styl prawdopodobnie wywodzi się z kombinacji techno i house

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=nKaXxUXtE0c[/YOUTUBE]


Hard trance
styl ciężkiej muzyki elektronicznej blisko spokrewnionej z trance i hard house.

Podobnie jak główny nurt trance, hard trance wywodzi się z techno, house i acid, lecz oba style rozwinęły się niezależnie. Oficjalnie narodził się w Niemczech i tam pozostaje nadal najbardziej popularny. Hard trance wywarł duży wpływ na hardcore na przełomie tysiąclecia.

Głównym znakiem rozpoznawczym hard trance jest potężny beat 4/4 nadający mu znacznie cięższe odczucie. Większość utworów hard trance ma również mocny offbeat (pojawiający się między każdym beatem) bassline nadający im znacznie więcej energii
niż pozostałym odmianom trance'u, oraz futurystyczny, kosmiczny klimat. Linia melodyczna jest zwykle o wiele mniej rozwinięta niż w głównym nurcie trance, w pewnych wypadkach jest jednak złożona i anthemiczna. Część utworów jest psychedeliczna i ma więcej elementów goa trance i psy-trance. Tempo hard trance jest z reguły szybsze niż u pozostałych odmian trance i stanowi okres przejściowy między trance a hardcore.

Przykład : [ Linki widoczne tylko dla zalogowanych użytkowników forum . Kliknij aby się zarejestrować ...]

Acid Trance
nurt w muzyce trance blisko spokrewniony z Goa trance, powstały na przełomie lat 80. i 90. Charakteryzuje go używanie "kwaśnych dźwięków" generowanych przez syntezator, a także granie sekwencji melodii podczas gdy następuje zmiana częstotliwości instrumentów.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=oZRu6NxVIoM[/YOUTUBE]


Goa Trance
Goa trance związany z psychadelic trance. Oba gatunki są do siebie bardzo zbliżone, jednak w goa jest więcej muzyki orientalnej, natomiast psychadelic to „kosmiczne” brzmienia. Podgatunek należy do undergroundu. Nie jest popularny.

Goa Trance charakteryzuje się bardzo wysokim tonem melodii, w którym przeplatają się ze sobą różne motywy, dźwięki wydawane przez syntezator, sprawiające dość silne odczucie jakby się podróżowało po przestrzeni kosmicznej. W odróżnieniu od pozostałych gatunków muzyki elektronicznej, w goa słyszymy uderzenia porównywalne do uderzeń w afrykańskie bębny, (coś jak kick beat) zaś w np. w muzyce House albo Trance uderzenia są normalne.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=qtJV1_EPkCs[/YOUTUBE]


Progressive trance

To popularny podgatunek trance, jeden z głównych nurtów tej muzyki (obok uplifting trance i psytrance).
Zawiera zarówno elementy muzyki trance, techno i ambient. Progressive trance ucieka w wolniejsze od innych rodzajów trance brzmienie zazwyczaj pomiędzy 130 a 138 bpm (chociaż nie jest to regułą) i powtarzającą się strukturę melodyczną. Porównując z muzyką trance, progressive trance jest wolniejszy i bardziej abstrakcyjny. Progressive trance najczęściej byl kojarzony po tym, w jaki sposób byl budowany główny motyw. Otóż w odróżnieniu od innych stylów, progressive nigdy nie kładł nacisku na melodię wiodącą i nie eksponował jej.

Dziś z progressive trance'm najczęściej kojarzone są utwory
trancowe o wolniejszym tempie, charakterystycznym "wibrującym" bassline'ie i spokojnej, kojącej melodii. Ekspozycja tej sygnatury spowodowała, że zmarginalizowana została dawniej naczelna idea stylu, czyli poszukiwanie nowych rozwiązań.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=KmfEgoeHbIE[/YOUTUBE]


Psychodelic Trance

Termin psychedelic trance jest dość niejasny i często używa się go wymiennie z goa trance (Psychedelic wywodzi się z orientalnej muzyki goa) .Terminem psychedelic trance bywają określane kompozycje o bardziej minimalnym charakterze, mniej melodyjne, zawierające więcej dziwnych, „kosmicznych” dźwięków.


Nowe możliwości i eksperymenty muzyczne doprowadziły do wyodrębnienia się nowych podgatunków w psychedelic trance. Tak więc można wyodrębnić: dark full power, fullon czy progressive psytrance - spokojny, płynący i łagodny, ale także hipnotyczny z tempem utrzymanym w granicach 130-140 BPM.

Muzyka charakteryzuje się najczęściej jednostajnym bitem granym 4×4 (choć artyści nie odbiegają od wlepiania łamanych bitów - tzw. breaktrance), przeplatanym acidowymi riffami generowanymi przez automaty Rolanda co nadaje muzyce kwaśne brzmienie. Muzyka obfituje w przeplatające się dźwięki pozornie nie mające ze sobą powiązań, a stanowiących jedną całość. Producenci Psychedelic używają mnóstwa efektów echa, przesteru oraz chorus co nadaje muzyce bardzo przestrzenny wydźwięk.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=A5Yj6ImVc1k[/YOUTUBE]


Uplifting trance
podgatunek euro trance (znany też jako epic trance, część utworów nazywa się również vocal trance) – termin często używany jako określenie głównego nurtu trance charakteryzującego się lekkimi, utrzymanymi w duchu pozytywnym melodiami z dodatkiem kobiecych głosów.

Gatunek ten charakteryzuje specyficzna gra przynajmniej dwoma liniami basowymi z czego jedna pozbawiona jest niższych tonów grająca najczęściej w linii arp z dodatkiem efektów tj: delay i reverb. Druga linia basowa gra najczęściej dolne partie skali pomiędzy 40-80 Hz nadając głębię.

W gatunku tym daję się zauważyć wiele elementów napędzających klimat.Dzieje się to za sprawą brzmień zaliczanych do pluck-ów i arpów- generowanych najczęściej własnoręcznie,które wzbogacone są przez odpowiednio ustawiony efekt delay, powielając nutę tworząc linie melodyczną ,która wypełnia pustą przestrzeń pomiędzy głównymi nutami w piano roll-u . Następnym elementem nadającym produkcji
pędu są elementy perkusyjne tj: hihaty- niezwykle częste i ustawione gęsto grające na odpowiednim zakresie najczęściej zaczynającym się od 10KHz. Jako dopełnienie stosowane są Clap-y odróżniające się od pozostałych najczęściej długie i o specyficznej barwie przesteru.najczęściej używanymi efektami są tzw efekty typy fade in i fade out mające wprowadzać lub zakańczać daną frazę.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=WTH1ZFKOqJA[/YOUTUBE]


Tech-Trance
gatunek tanecznej muzyki elektronicznej łączący elementy techno i trance. Najczęściej jest to połączenie beatu charakterystycznego dla klasycznego techno z prostymi melodiami trance'owymi (prostszymi niż w czystym trance). Tech-Trance różni się od trance'u tym, że ma bardziej monotonne brzmienie a od techno odróżnia go to, że jest bardziej melodyjny i posiada breakdown.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=g1RMXIXQ2_g[/YOUTUBE]


Vocal trance
(epic trance, euro trance) – współczesna muzyka taneczna mająca wiele cech wspólnych z epic house, jednak będąca jednym z podgatunków trance'u i mająca charakterystyczne dla tej muzyki brzmienie. Również tutaj dominują utwory
śpiewane.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=6_XmBRT_PDk[/YOUTUBE]


Minimal
Za pierwszego europejskiego muzyka-minimalistę w pełnym tego słowa znaczeniu uchodzi dzisiaj działający na przełomie wieków francuski kompozytor, pianista i ezoteryk Eric Satie, autor między innymi, utworu
Vexation, składającego się z 840 powtórzeń tego samego motywu. Minimalizm jako odrębny nurt muzycznej awangardy wyłonił się w połowie lat 60. z utworu kalifornijskiego kompozytora Terry Rileya In C. Muzycy z tego kręgu - Steve Reich, La Monte Young, John Adams czy pop-minimalista Philip Glass - przyznawali sie do inspiracji wschodnią muzyką medytacyjną i egzotyczna muzykę ceremonialną. Muzyka minimalna adresowana była do ludzkiej podświadomości - opierała się na możliwie najmniejszych motywach muzycznych, które zmieniać sie miały w toku bardzo powolnej, nieuchwytnej dla ucha transfromacji, a ich tworzywem mogły
być zarówno dźwięki instrumentów muzycznych, jak i odgłosy zaczerpnęte z rzeczywistości i poddane (lub nie) studyjnej obróbce. Steve Reich - największa gwiazda tego stylu muzycznego - porównywał utwór muzyczny do przesypujacych się w klepsydrze ziaren piasku oraz do przechodzenia w stan spoczynku wytrąconej z równowagi huśtawki. Kompozytor, który cieszy się ostatnio największym komercyjnym wzięciem - Estończyk Aarvo Part tworzy muzykę minimalną wykorzystując poszatkowane kompozycje mistrzów z czternastowiecznej szkoły niderlandzkiej.
Doświadczenia minimalistów dodały odwagi kompozytorom utworów techno przynajmniej w trzech momentach. Minimalne nagrania dowartościowały zwyczaj redukowania warstwy muzycznej do form najprostszych, uczyniły ze struktury rytmicznej podstawę organizacji dźwięku muzycznego, a z faktu nieświadomego choćby slyszenia utworu - akt słuchania.


Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=v9BJrWR3abg[/YOUTUBE]



Techno
Odmiana muzyki tanecznej charakteryzująca się szaleńczą pulsacją rytmiczną (powyżej 125 uderzeń metronomu czyli znacznie szybciej niż tradycyjna dyskoteka). Bardzo silnie nawiązuje do elektroniczno-mechanicznej muzyki niemieckiego obszaru kultowego. Jej rozwój jest ściśle związany z rozwojem techniki komputerowej, która pozwala na niespotykane jak dotąd eksperymenty elektroniczne w zaciszu domowym, z wykorzystaniem poczciwego peceta

Przykład : [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=tvOzRQETmdY[/YOUTUBE]

Schranz
gatunek muzyki elektronicznej, podgatunek techno, definiowany często jako "(...)Bardzo ciężkie, mroczne, undergroundowe Techno". Jednakże określenie muzyki mocno agresywnej jest bardziej trafne niżeli określenie Chrisa Liebinga.

Zwrotu tego użył po raz pierwszy Chris Liebing w 1994 roku w jednym z frankfurckich sklepów płytowych. Opisując płytę, którą właśnie odsłuchiwał, powiedział: "Diese Platte schranzt gut!" (Ta płyta dobrze rwie!) Już niespełna w tydzień po tym wydarzeniu w sklepie tym znajdował się nowy regał z płytami pod nazwą "schranz". Słowo to miało określać brzmienie tej muzyki – ciężkie i mroczne techno.

Schranz to w języku niemieckim określenie, które oznacza mniej więcej tyle co "wyszarpywać", "szarpać". Jest również określeniem na ranę szarpaną.

Ze wzrostem kolejnych produkcji
Liebinga, określenie schranz stawalo sie coraz popularniejsze. Coraz więcej fanów techno w Niemczech na pytanie "Jakiej muzyki słuchasz?" odpowiadało "schranz". Nie mniej jednak oprócz wszystkich, którzy pokochali to sformułowanie, znaleźli się tacy, którym zwrot ten zaczął przeszkadzać. Twierdzili oni iż zwrot ten jest "za ostry" w odniesieniu do muzyki techno.
Aby zamknąć usta wszystkim niezadowolonym, Chris wydaje CLAU 04 pod nazwa "Call It What You Want".

Uważam, że jest całkowicie w porządku, jeżeli określając gatunek muzyki jaki preferujesz uzyjesz określenia schranz. Schranz to przecież techno, tylko bardzo ciężkie, mroczne i undergroundowe. ...Chris Liebing.

Ostatnimi czasy, można zauważyć, iż Chris Liebing nie jest już postrzegany w świetle muzyki schranz.

W odróżnieniu od Polski, Schranz jest znacznie popularniejszy w Niemczech niż np: house czy Drum & bass. Schranz jako muzyka nigdy w przeciwieństwie do Hardstyle nie była i nie jest robiona dla komercji.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=rRaXlM-QmkA[/YOUTUBE]


Eurobeat
Nazwy "eurobeat" używano już w latach 80-tych ubiegłego wieku, jednak oznaczała ona wtedy zupełnie inny gatunek muzyczny niż dziś. W tamtych czasach eurobeatem nazywano muzykę takich wykonawców jak Dead Or Alive, Fancy czy Pet Shop Boys - czyli po prostu muzykę taneczną, wywodzącą się głównie z italo disco.

Współczesny eurobeat (zwany także Super Eurobeat lub Hi-NRG) również wywodzi się z italo disco, jednak jest to zupełnie inny gatunek muzyczny. Oprócz elementów typowych dla muzyki disco, można w nim znaleźć także nawiązania do innych gatunków - dance, happy hardcore, a nawet rocka. Obecnie muzyka ta jest produkowana głównie we Włoszech, jednak wbrew swojej nazwie nie jest popularna w Europie - głównymi jej odbiorcami są rynki azjatyckie, z Japonią na czele.

Pojęcia "eurobeat" oraz "eurodance" bywają często ze sobą mylone - między tymi dwoma gatunkami muzycznymi istnieją jednak duże różnice. Eurobeat jest przede wszystkim szybszy, bardziej dynamiczny niż eurodance - tempo przeciętnego utworu
to około 150-160 uderzeń na minutę. Głównymi instrumentami używanymi do produkcji
tej muzyki są syntezatory (melodie skomponowane przy ich użyciu mają charakterystyczne brzmienie, są bardzo szybkie i jednocześnie łatwo wpadające w ucho), bardzo często wykorzystywane są również gitary elektryczne. Vocal jest zazwyczaj śpiewany - nie ma tutaj rapowanych wstawek, typowych dla eurodance.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=HgVyf3TpfWY[/YOUTUBE]


Jungle
Wariant muzyki techno, chętnie wykorzystujący brzmienia naturalne (zarówno odgłosy przyrody jak i żywe instrumenty). Cechą typową jest stosowanie zmiennej, trudno przewidywalnej pulsacji. Zwolennicy trasch metalu wymyślili wariacje rytmiczne dla zmylenia przeciwnika dlatego też jest to najtrudniejszy gatunek muzyki. Termin był już używany w historii dla swingowych bandów jazzowych w latach 40-stych, w celu podkreślenia dzikości i amerykańskości jazzu.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=WErJu4RtpEU[/YOUTUBE]



Drum'n'Bass
Jest wiele odmian "połamanej" muzy, którą dużo ludzi mylnie nazywa Drum'n'bass, mimo iż tak naprawdę większość z tych gatunków nie ma z tą nazwą nic wspólnego. Ponieważ instrumenty używane w Drum`n`bass są często wykorzystywane w innych typach muzyki
trudno więc, laikowi poprawnie zidentyfikować styl danego utworu. Są trzy elementy które są charakterystyczne dla stylu drum`n'bass. Dla zilustrowania brzmienia drum'n'bass zamieszczono trzy charakterystyczne próbki z opisem pochodzące z Demon's Theme ze ścieżki dźwiękowej L.T.J Bukem z Logical Progression. 1. Pierwsza próbka, zawiera elektroniczne dźwięki, które w istocie składają sie z instrumetów typu wiatr, skrzypce którym L.T.J Bukem nadaje wprowadzający nas świat prawdziwego Drum'n'bass'u charakter. Posłuchaj próbki: L.T.J. Bukem'a - zawierającej samo tło, przestrzeń i atmosferę Drum'n'bass. 2. Próbka druga z linią basową stosowaną w Drum'n'bass. Jest on bardzo różny od prostych basów pochodzących z muzyki np. House. Jest ciemny, ponury wywodzący się z pod wpływów dub'u lub reggae. Posłuchaj: - zauważ że nie jest to typowy bas jaki stosowany jest w muzyce klubowej typu Club House (Gabber lub Hardcore). 3. Trzecia część, ilustruje więcej elementów Drum'n'bass. Pokazuje wzór beat'u stosowanego w tym stylu, który w zasadzie można okrelić jako szybki breakbeat. Ścieżka perkusyjna różni się znacznie od House'a zarówno pod względem szybkości jak i samego wzoru. Wzór perkusji w House'ie wygląda 1 2 3 4, podczas gdy w Drum'n'bass jest 12 33 4 przy czym różnica w brzmieniu tych beatów jest znaczna. Posłuchaj przykladu . Do perkusji dodawany jest bas, następnie tło i atmosfera aby w pewnym momencie wszysko zamilkło i zostało tylko tło, do którego po pewnym czasie znów dołącza bas i perkusja rozkręcając utwor na nowo. Co jakiś czas słychać odgłosy ptaszków, wiatru itp... Dobrym przykładem twórcy drum'n'bass jest Jacob's Optical Stairway, znany bardziej jako 4 Hero.

Przykład :
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=sQl2gwqtKV8[/YOUTUBE]

Ostatnio edytowane przez szponder ; 10-04-09 o 14:10
szponder jest nieaktywny  
stare 10-04-09, 04:09   #2
szponder
coz i don't give a fuck!
 
Avatar szponder
 
Dołączył/a: 25 Feb 2009
Skąd: 東京都
Postów: 737
Siła Reputacji: 1
szponder is just really nice; 90%szponder is just really nice, 90%szponder is just really nice, 90%
Domyślnie

Garage
UK garage (lub po prostu garage) - gatunek muzyki elektronicznej, która wyewoluowała w Wielkiej Brytanii z takich stylów muzycznych jak house i jungle. Wtedy właśnie DJ-e przestawili swoje gramofony na +8, dodając do house'owych, soulowych i jungle'owych kompozycji bardziej dynamiczny rytm, przeciągliwy, buczący bas i połamany rytm tzw. break-beat. Wszystko to połączone z wokalem dało nam w latach 90. nowy rodzaj muzyki nazwany garage.

Głównym prekursorem tej muzyki
był Armand Van Helden znany głownie z występów na wyspie Ibiza. Za pierwszą produkcje w tym stylu uznaje się płytę pochodzącego z NEW YORK DJ Todda Terry'ego "Touch Me Baby".

Wyróżnia się dwa podstawowe podgatunki garage:

* 2-step – z rytmem synkopowanym, gdzie dźwięk bębna basowego słychać w nieregularnych odstępach
* 4x4 – z rytmem podobnym do tego, występującego w muzyce house, gdzie dźwięk bębna basowego słychać w regularnych odstępach



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R4d2pFJmM78[/youtube]





DUBSTEP
Są też jednak utwory (bo właściwie niemal zawsze wszystko zaczyna się od pojedynczego kawałka, lub albumu), które zbierają kilka różnych gatunków, niczym składników przyszłej potrawy, miksują je razem tworząc zupełnie nowy produkt. Takim „wypiekiem” jest właśnie dubstep.


Rozbierzmy go na czynniki pierwsze. W nazwie mamy dub i 2 step, czyli bardzo popularne gatunki muzyczne na Wyspach, zwłaszcza w latach 90-tych. Znajdziemy tu jeszcze domieszkę drum’n’bassu, reggae, a czasem techno (tech-stepy). Jeśli chodzi o dźwięki, to znajdziemy tu minimalistyczne bity w tempie ok. 140 BPM, rozmyte, często psychodeliczne dźwięki, mroczne wokale i dużo rozmaitych pogłosów i echa.


No i przede wszystkim bas. Pamiętam szok, w jakim się znalazłem, gdy wszedłem do klubu na imprezę dubstepową po raz pierwszy. Szedłem przede wszystkim z zaciekawieniem i raczej niewielką wiedza dotyczącą tego gatunku. Od razu poczułem te wibrujące, czy raczej drylujące niskie tony, które wprawiały w drżenie nie tylko całe ciało (czuć było dźwięk na ubraniu), ale również szklanki i stoły. Ów bas sprawiał, że pomimo zaskakującego tempa i połamanych często bitów muzyka niejako fizycznie proponowała nam taniec, wprowadzając ciało w ruch siłą basu.


Potem spojrzałem na parkiet
i kolejne zdumienie. Pośród dobrych kilkudziesięciu osób nie było ani jednej, która by nie bujała się, nie kręciła, nie wyginała itd. W odróżnieniu od imprez z muzyką z bitem 4/4, gdzie czasami można znaleźć wiele osób uprawiających tzw. „bezruchdance”, ospałych i zamulonych klubowiczów, którzy bardziej skupiają się na wprowadzeniu w stan totalnego upojenia niż na zabawie. Przyciemnione światła, mroczna, choć w gruncie rzeczy bardzo pozytywna i pokojowa atmosfera zdecydowanie tu dominowała.

Oczywiście są różne odmiany dubstepu, bo gatunek niezwykle intensywnie ewoluuje, przekształca się i zmienia. Są również te bardziej „wariackie” formy, gdzie acidowe dźwięki w połączeniu z basem tworzą mieszankę zdecydowanie wybuchową.

Powoli gatunek ten przebija się do Polski. Niestety, pierwsze eventy dubstepowe były przyjmowane z niechęcią ortodoksyjnych zwolenników innych gatunków, a czasem nawet z agresją. Zdarzyło się, że banda pijanych ludzi wpadła do klubu bojkotując imprezę z okrzykiem „Teraz k… Polska”….
Jednak dobra muzyka broni się sama. Lokalni dj-e zafascynowani nowym brzmieniem organizują imprezy w całym kraju. Coraz więcej ludzi przybywa na dubstepy i coraz większa liczba spragnionych nowych brzmień klubowiczów otwiera się na grube basy i toczące się bity. W tej chwili na imprezy dubstepowe np. w Poznaniu nie przychodzi garstka zapaleńców, a kilkaset osób. Pod koniec tego roku szykuje nam się prawdziwy wysyp tego typu imprez w Polsce, z czego wypada się tylko cieszyć.




Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Zztoa0w55U[/youtube]




Italo disco
termin marketingowy wprowadzony w 1983 roku przez Bernharda Mikulskiego, założyciela wytwórni płytowej ZYX Music.

Termin odnosi się do włoskiej elektronicznej muzyki dyskotekowej z lat 80. oraz muzyki
z innych części Europy i Ameryki Północnej, które ją naśladowały.

Typowy utwór nurtu italo disco posiada kontrastujące ze sobą zwrotki i refren oraz podkład muzyczny z syntezatora.

Najbardziej znanymi przedstawicielami są zespoły
i wykonawcy tacy jak: Savage, Ken Laszlo, P.Lion, Albert One, Radiorama, Valerie Dore, Sabrina, Scotch, Baltimora, Righeira, Fancy, Ryan Paris, Spagna, Miko Mission, Mike Mareen, Silver Pozzoli, La Bionda, Gazebo, Eddy Huntington, Den Harrow.

Pod koniec dekady lat 80. popularność tego nurtu zaczęła drastycznie maleć, aż w końcu w początkach lat 90. całkowicie zniknął z rynku.

Italo disco stało się inspiracją dla powstającego wówczas w Polsce nurtu muzyki chodnikowej (disco polo).



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k5NUJhu9npc[/youtube]




Hardstyle
Podgatunek muzyki trance charakteryzujący się ostrymi samplami, nazywany inaczej HardDance, nieco ugrzeczniony, z mniejszym tempem (140-155 BPM) niż pierwowzór (ponad 160 BPM). W hardstyle zazwyczaj motyw basowy pojawia się między jednym a drugim uderzeniem, w przeciwieństwie do hardcore , gdzie motyw basowy występuje w każdym takcie. Należy też wspomnieć że gatunek ten przeważnie ma rytm w metrum 4/4, czasem 6/8. Największe wydarzenie, podczas którego grana jest muzyka hardstyle, to coroczny Qlimax organizowany przez holenderskiego giganta Q-dance.

Hardstyle jest bardzo dobrze znany w Holandii czy Belgii, stamtąd też pochodzą najlepsi DJ owej muzyki. Za rodziców tego gatunku uważa się The Prophet i Lady Dana jednakże zapoczątkował go Scot Project, który jako pierwszy użył odwróconego basu w 'Second Trip (Scot Project Remix)'. Inni znani producenci i DJ-e to DJ Pavo, DJ Zany,Blutonium Boy, DJ Luna, Yoji Biomehanika(tworzy również Hard Trance), Showtek, Alpha Twins, DJ Pila, DJ Isaac, The Headhunterz, Beholder & Balistic, Technoboy, Daniele Mondello, Deepack, Brennan Heart, A-Lusion, Project One, Frequencerz, Noisecontrollers, Max B Grant, DJ Duro, Donkey Rollers, Robin Clark oraz N-Core. W Polsce najbardziej znani są DJ Driver (pierwszy Polak, który zagrał na imprezie organizowanej przez holenderską agencje Q-Dance), Enigmato, Skydriver, DJ Two-S. W Polsce najłatwiej usłyszeć ten gatunek muzyczny na Śląsku gdzie tamtejsi mieszkańcy najbardziej upodobali sobie ten styl muzyki.


Od niedawna w Polsce organizowane są imprezy w tym stylu muzycznym. Odbywają się w klubach: Energy 2000 (Kings of Hardstyle) w Przytkowicach, Mega Club (Masters of Hardstyle) w Katowicach, klubie Magic w Krzyżanowicach i w Klubie Lost Highway w Krakowie. Co ciekawe, w Krakowie coraz to częściej muzyka Hardstyle staje się popularna. 23.06.07r. w Zabrzańskiej hali MOSIR odbyła się po raz pierwszy impreza o nazwie "Masters of Hardstyle Extreme Edition", która zorganizowana została przez agencje 73e oraz Extreme promotion.



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=erCgs7rYgMk[/youtube]





Gabber
(znany też jako hardcore), często nazywany też Gabba. To jeden z najbardziej ekstremalnych gatunków muzyki elektronicznej za którego pionierów uważani są Belgowie. Gabber wywodzi się z muzyki i subkultury rave, tyle iż za prostoplastę tego stylu są uważane utwory house które powstały na przełomie roku 1987/1988. Zwiększono w nich tempo do ok. 135 - 145 BPM oraz wyostrzono ślad perkusyjny (beat). Jednak prawdziwa eksplozja tego stylu to lata 1991 - 1992, wtedy to w Belgii powstało wiele klasyków i kultowych nagrań: Holy Noise - Get Down Everybody, Nightmare czy Misteria - Who Kill JFK. Gabber bardzo szybko przeniósł się do sąsiedniej Holandii, gdzie dj-e DJ Paul Elstak i Dark Raver (dziś uważani za najlepszych hardcore'owych dj-ów i producentów) przyspieszyli tempo utworów do ok. 160 - 170 BPM, oraz przesterowali dźwięk uderzenia. Tzw. motyw basowy (łaczony z charakterystycznym "noise'em" ang. hałas) startuje równo z uderzeniem perkusji co daje w połączeniu z rytmem 4/4 niesłychanie mocny i energiczny beat.

Tempo gabber wynosi od 150 do 250 BPM do czego dochodzą charakterystyczne żywe dźwięki syntezatorów i nierzadko pianin (ale od dłuższego czasu odchodzi się od tego instrumentu). Wokal ogranicza się do krótkich wstawek lub rapu podkładanego przez MC na żywo.

Muzyka gabber jest najbardziej znana i lubiana w swej ojczyżnie czyli Holandii i Belgii oraz w Niemczech i USA. W Polsce najłatwiej usłyszeć ją na imprezach
w Kielcach, w których najcięższe gatunki muzyki elektronicznej są bardzo popularne.



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a_F5Jjr7vaY[/youtube]





Hands Up!
(ang. Ręce do góry!) - muzyka wywodząca sie od stylu dance.
Hands Up! ce****e się tempem w granicach 138 a 150 BPM. Zazwyczaj składa się z wstępu zawierającego Breakbeat sekwencję maszyny perkusyjnej, zwykle wspieranej melodyczną linią basową w stylu Crescendos; przechodząc w klasyczny trance'owy układ beatów 4/4 z tzw. efektem pompowania (ang. pumping effect). Częstym dodatkiem do linii beatu jest hihat umieszczany pomiędzy kick'ami oraz Ride Cymbals biegnący równo z nimi. Większość utworów charakteryzuje także arpeggio - krótka melodyczna sekwencja urozmaicająca utwór przed jego sednem. Rozwinięcie składa się zazwyczaj z głównej linii melodycznej czyli tzw. leadu (ang. prowadzić) poprzedzonej anielskim wokalem. Utwory te przeważnie są przepełnione radością i bije od nich pozytywna energia
, mająca na celu wprowadzić słuchacza w dobry nastrój.

Hands Up! jest podgatunkiem bardzo popularnym w krajach zachodnich takich jak Niemcy, Holandia, Francja czy Anglia. Muzyka ta najczęściej grana jest przez największych DJ'i całego świata na corocznych eventach, również organizowanych w wakacje. W Polsce jest już mało popularna ze względu na fakt, iż przez dłuższy okres była częścią wixy.



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TI4zwYZfJMM[/youtube]




New Italo Disco
wbrew swej nazwie gatunek nie wywodzący się bezpośrednio z italo disco, a z eurodance. W przeciwieństwie do eurodance nie występują tu już raczej kwestie rapowane, a treści utworów, jak i sama muzyka – niekoniecznie muszą być optymistyczne. W tworzeniu tego typu muzyki bardzo często wykorzystuje się tzw. vocodery – nadające głosowi wokalisty syntetyczne, nienaturalne brzmienie.



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RPq29aguTcg[/youtube]




Bubblegum Dance
(happy house) – gatunek powstały na bazie eurodance pod koniec lat 90. Charakteryzował się zazwyczaj prostymi, humorystycznymi tekstami oraz adekwatnym do nich podkładem muzycznym, stąd też zyskał sobie opinię muzyki przeznaczonej dla najmłodszego odbiorcy.



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SDcuGw98czY[/youtube]




Eurodance
muzyka taneczna popularna w latach 90. Utwory tego gatunku charakteryzowały się rytmicznym i szybkim, jednocześnie jednak melodyjnym brzmieniem. Zazwyczaj dzieliły się na partie śpiewane przez wokalistkę oraz kwestie rapowane przez mężczyznę. Słowa utworów eurodance zwykle były proste i "wpadające w ucho", niosące najczęściej optymistyczne przesłanie. Gatunek posiadał bardzo licznych reprezentantów takich jak: Snap!, Culture Beat, Dr. Alban, Pharao, Corona, Masterboy, Mr. President, John Scatman, Real McCoy, DJ BoBo, Fun Factory, La Bouche, 2 Unlimited, E-Rotic, 2 Brothers on the 4th Floor, Ace of Base.



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xlpBgHu14-0[/youtube]




Dance
(ang. taniec) – potoczna, jednak powszechnie przyjęta wspólna nazwa kilku spokrewnionych gatunków elektronicznej muzyki
tanecznej (klubowej), wywodzących się z muzyki house oraz jednego z podgatunków muzyki trance.



Przykład :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ane88tnAoPA[/youtube]

Ostatnio edytowane przez szponder ; 10-04-09 o 14:05
szponder jest nieaktywny  
stare 10-04-09, 07:39   #3
The Equalizer DJ
Sex Is My Drug
 
Avatar The Equalizer DJ
 
Dołączył/a: 1 Mar 2009
Skąd: Strzyżowice (Będzin)
Wiek: 29
Postów: 47
Siła Reputacji: 1
The Equalizer DJ is on a distinguished road; 3%The Equalizer DJ is on a distinguished road, 3%The Equalizer DJ is on a distinguished road, 3%
Domyślnie

No przyznam że się napracowałeś .
Z chęcią poczytam o House.
The Equalizer DJ jest nieaktywny  
stare 12-04-09, 07:59   #4
DropHouse
.: Zakręcony :.
 
Avatar DropHouse
 
Dołączył/a: 26 Feb 2009
Skąd: Wlkp
Postów: 67
Siła Reputacji: 1
DropHouse is on a distinguished road; 10%DropHouse is on a distinguished road, 10%DropHouse is on a distinguished road, 10%
Domyślnie

No świetna robota Thank's i + leci dzięki! poznałem sporo nowych gatunków heh
DropHouse jest nieaktywny  
stare 29-06-09, 20:48   #5
Palken92
.: Świeżak N-STARS :.
 
Avatar Palken92
 
Dołączył/a: 22 May 2009
Skąd: Śrem
Wiek: 27
Postów: 1
Siła Reputacji: 1
Palken92 is on a distinguished road; 2%Palken92 is on a distinguished road, 2%Palken92 is on a distinguished road, 2%
Domyślnie

gratuluje
napracowałeś się i pomogłeś ;D
Palken92 jest nieaktywny  
stare 23-02-10, 23:07   #6
Pioneer
DJ / Resident
 
Avatar Pioneer
 
Dołączył/a: 6 Jan 2010
Skąd: Przyborowie
Wiek: 26
Postów: 77
Siła Reputacji: 1
Pioneer is on a distinguished road; 4%Pioneer is on a distinguished road, 4%Pioneer is on a distinguished road, 4%

Nagrody użytkownika

Domyślnie

Thx polecial Bardzo ciekawy temacik, na pewno teoria sie przyda )
Pioneer jest nieaktywny  
stare 15-05-13, 19:01   #7
EmdoTheDJ
.: Meloman :.
 
Avatar EmdoTheDJ
 
Dołączył/a: 2 Mar 2012
Skąd: ZGLC
Wiek: 26
Postów: 89
Siła Reputacji: 1
EmdoTheDJ is on a distinguished road; 4%EmdoTheDJ is on a distinguished road, 4%EmdoTheDJ is on a distinguished road, 4%
Domyślnie Odp: [10.04.09] Gatunki Muzyczne

w sumie to wymienione w temacie zostały tylko te najpopularniejsze nurty muzyki elektronicznej. dlatego też zamierzam kontynuować dzieło szpondera, skoro on nie ma zamiaru. opiszę te mniej popularne nurty oraz "porzucone" gatunki w które rzadko można w tej chwili spotkać.
w wolnych chwilach będę dodawał nowe informacje wraz z przykładami

moderatorzy proszeni są o nie usuwanie postów jeśli osiągnę maksymalną dla posta długość tekstu i napiszę jeden post pod drugim
EmdoTheDJ jest nieaktywny  
stare 17-05-13, 12:44   #8
EmdoTheDJ
.: Meloman :.
 
Avatar EmdoTheDJ
 
Dołączył/a: 2 Mar 2012
Skąd: ZGLC
Wiek: 26
Postów: 89
Siła Reputacji: 1
EmdoTheDJ is on a distinguished road; 4%EmdoTheDJ is on a distinguished road, 4%EmdoTheDJ is on a distinguished road, 4%
Cool Odp: [10.04.09] Gatunki Muzyczne

Ambient
Ambient – gatunek muzyki elektronicznej, odznaczający się odejściem od linearnie rozwijanej linii melodycznej, charakterystycznej dla klasycznej muzyki elektronicznej, na rzecz luźnej kompozycji plam dźwiękowych. Zazwyczaj poszczególne plamy są powiązane stale powtarzaną frazą elektronicznej perkusji, która organizuje utwór pod względem rytmicznym. O ile w innych rodzajach muzyki – od poważnej po punk rocka – osią konstrukcyjną utworu jest przebieg harmoniczny, to w muzyce ambient, utwór rozwija się głównie przez operowanie barwą dźwięku. Drugą podstawową techniką kompozytorską jest stosowanie stałego powtarzania krótkiej frazy melodycznej, która przy każdej repetycji jest minimalnie modyfikowana bądź wzbogacana.

W przypadku obu tych technik efektem jest przesunięcie nacisku z następstwa dźwięków na ich brzmienie, stąd muzyka ambient jest postrzegana jako statyczna i znajdująca się poza czasem.

Przykład:

[ Linki widoczne tylko dla zalogowanych użytkowników forum . Kliknij aby się zarejestrować ...]


Breakbeat
Breakbeat – gatunek elektronicznej muzyki tanecznej, której charakterystycznym elementem jest przebieg rytmiczny, rzadko ma metrum 4/4, bogaty w polirytmie (w przeciwieństwie do prostszych w budowie uderzeń w muzyce house). Linia basu nie jest ułożona harmonicznie do beatu. Breakbeat nierzadko ma sample perkusyjne, lecz częściej wykonuje się go z uderzeń podobnych do techno i funk. Najczęściej robiony jest na syntezatorach i automatach perkusyjnych.

Podgatunek często jest mylony z big beat, lecz jest on od niego bardziej psychodeliczny i uderzenia (beat) są w tej samej formie przez większość utworu. Zdarza się też że jest mylony z drum and bass, ale jest to bardzo wielka różnica (DnB - szybsze tempo, mniej wyczuwalny beat, zwykle zamiast tego używany bass, uczucie "biegania" podczas słuchania takiego utworu.)
Przykład

[ Linki widoczne tylko dla zalogowanych użytkowników forum . Kliknij aby się zarejestrować ...]

Chiptune


Chiptune (Chip music) - określenie ogółu muzyki generowanej przez układy dźwiękowe.

Ideą jest wykorzystywanie syntezy dźwięku, czyli jego generowania zamiast odtwarzania gotowych próbek. Stosuje się do tego celu takie układy jak np. MOS 6581 lub CO12294, stąd nazwa chiptune (chip - układ scalony). Brzmienia uzyskiwane w ten sposób subiektywnie mogą wydawać się surowe lub też ubogie. Dzieje się tak za sprawą realizowania prostego w porównaniu do syntezatorów, toru syntezy.

Powstało wiele aplikacji przeznaczonych dla współczesnych komputerów, zdolnych do odtwarzania rozmaitych formatów, stosowanych w dawnej muzyce komputerowej. Metoda zapisu w niektórych z nich wzrowana jest na trackerach.

Złoty wiek chip music przypada na połowę lat 80. / początek lat 90., kiedy to układy dźwiękowe były najpowszechniej stosowane w komputerach domowych oraz konsolach gier wideo. W tamtym okresie powstała również demoscena, której członkowie tworzyli muzykę za pomocą ówczesnych komputerów.

Dziś chiptune uważane jest za odrębny gatunek muzyki elektronicznej. Dzieje się tak za sprawą popularności (głównie w Europie) specyficznych brzmień, generowanych przez chipy dźwiękowe. Nadmienić należy jednak, że w przeciwieństwie do pierwotnych kompozycji chiptune, dzisiejsza forma wzbogacana jest o dodatkowe elementy. Praktyka ta ma na celu zniesienie ograniczeń płynących z samych, oryginalnych układów scalonych.

Istnieją także sprzętowe przystawki w formie kart dźwiękowych, pozwalające na uzyskanie pełnej wierności z oryginalnymi chipami.

Muzyka z gatunku chiptune jest obecnie często stosowana w keygenach, crackach, trainerach.

Przykład
[ Linki widoczne tylko dla zalogowanych użytkowników forum . Kliknij aby się zarejestrować ...]

Downtempo

Downtempo (lub downbeat) – gatunek muzyczny wywodzący się z muzyki elektronicznej, powstały w latach 90. XX wieku.

Jest to gatunek bazujący przeważnie na synkopowym rytmie podobnym do hip-hopowego i na wielu elementach zapożyczonych z różnych gatunków muzycznych. Tempo oscyluje między 80 a 120 BPM, choć zdarzają się także szybsze i wolniejsze utwory.

Termin downtempo w szerokim znaczeniu określać może też każdy gatunek muzyki elektronicznej nie nadający się do tańca (przeciwieństwo uptempo czyli muzyki tanecznej) lub taki, który ma tempo poniżej 120 BPM. W latach 90. powstało kilka odmian muzyki downtempo: dub elektroniczny, trip hop, illbient, lounge, nu jazz, chillout.

Przykład

[ Linki widoczne tylko dla zalogowanych użytkowników forum . Kliknij aby się zarejestrować ...]

Glitch Hop


Glitch (ang. krótkotrwałe zakłócenie), znany również jako Clicks and Cuts – gatunek muzyki elektronicznej powstały w latach 90. wraz z upowszechnieniem się cyfrowej obróbki dźwięku.

Cechą charakterystyczną tego gatunku jest użycie, zazwyczaj bardzo krótkich, próbek dźwięku oraz efektów wygenerowanych elektronicznie bądź powstałych jako zakłócenie fali dźwiękowej - w miejsce tradycyjnych instrumentów.

Nagrania glitch są minimalistyczne, z silnie podkreślonym rytmem. Większość (choć nie wszyscy) kompozytorów tego gatunku tworzy muzykę za pomocą komputerowych programów do obróbki dźwięku.

Dzisiejsze produkcje tego gatunku można pomylić z Dubstepem lub jednym z jego podgatunków jednak Glitch Hop różni się zastosowaniem innych sampli (snare + Kick) oraz mniejszym tempem od 80 do 120bpm (najczęstsza wartość = 110BPM). Oprócz tego klimat GH jest bardziej "mroczny" niż klimat dubstepowy a całość sprawia wrażenie psychodelicznej.

Przykład:

[ Linki widoczne tylko dla zalogowanych użytkowników forum . Kliknij aby się zarejestrować ...]




Źródło: Wikipedia
Autor zmian: Marek Wroński (EmdoTheDJ)


Ostatnio edytowane przez EmdoTheDJ ; 17-05-13 o 12:49
EmdoTheDJ jest nieaktywny  
stare 28-03-14, 19:58   #9
R3aX
.: Świeżak N-STARS :.
 
Avatar R3aX
 
Dołączył/a: 27 Mar 2014
Skąd: Polend
Postów: 21
Siła Reputacji: 1
R3aX is on a distinguished road; 3%R3aX is on a distinguished road, 3%R3aX is on a distinguished road, 3%
Domyślnie Odp: [10.04.09] Gatunki Muzyczne

Musze przyznać napracowaliście się Przydatne
R3aX jest nieaktywny  

Tagi
gatunki , muzyczne

Uzytkownicy odwiedzili watek szukajac:
z czego sklada sie kawalek progressive house, Progressive house budowa linii melodi, 150-160 szybkosc muzyki przyklady, przedstawiciele muzyki eurobeat (italo disco), GATUNKI ITALO DISCO, hands up rodzaj muzyki, srednie tempo bpm house hands up electro, z czego sklada sie podklad muzyczny, uplifting trance bass arpeggio częstotliwość?, z czego sklada sie utwor house, z czego składa się utwór electro, z czego sklada sie utwór trance?, jaki takt w muzyce electro, z czrgo sklada suie utwor housr, rodzaje muzyki electro, jakie czestotliwosci hihatow w uplifting trance, z czego sklada sie utwor progressive house, z czego składa się muzyka uplifting trance

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Ciuchy Muzyczne! Zipro Hyde Park      2 27-01-13 20:46
Tło muzyczne dla profilu El_Rabbitto Ogłoszenia 0 14-06-12 10:07
[16.02.11] ESKA Muzyczne Hity vol.40 Dj Axa Albumy / składanki 0 16-02-11 18:38
[25.01.11] ESKA Muzyczne Hity vol.39 laskakl Albumy / składanki 0 25-01-11 22:01
[20.01.11] ESKA Muzyczne Hity vol.38 laskakl Albumy / składanki 0 20-01-11 01:34

Narzędzia wątku

Powered by vBulletinŸ
Copyright Ÿ 2012 vBulletin Solutions, Inc.
Copyright © N-Stars.pl 2008 - 2019
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:35.